Pages

Wednesday, March 25, 2009

KAU KUSAYANG-(Ep.6)

“Kau dah okey dengan Lynn?” duga Haikal, takut-takut.
Fariz terus melangkah. Sesekali dia menegur pelajar-pelajar yang tidak mengenakan tali leher dengan sempurna. Haikal senyap apabila Fariz tidak menjawab pertanyaannya.
“Okey, tak ada masalah. Kenapa?”
“Err... tak adalah. Cuma... cuma... aku teringat peristiwa minggu lepas. Itu sahaja,” balas Haikal.
Kini mereka melewati koridor kelas. Fariz melangkah masuk.
“Jangan ambil peduli perkara tu. Parents aku kawan baik dengan parents Lynn. Jadi, tak salah kalau dia panggil aku dengan panggilan itu. Lagipun, kami selalu berjumpa walaupun tinggal berjauhan. Panggilan sebegitukan nampak romantik.”
Haikal menjungkit kening. Hairan. Mereka menarik kerusi lalu duduk. Terpandang sehelai kertas dilipat kemas di celah-celah buku teks di atas meja. Fariz mencapai kertas itu seraya dibaca. Isi kandungan helaian itu ditatapnya.

Kalau mahu selamat, jangan kacau awek gua. Lu jangan berani rapat dengan Lynn. Kalau gua tahu lu mau pikat dia, lu memang sengaja cari nahas!. Ingat tu, hidup hanya sekali. Kalau dah rasa lama sangat hidup tu, cubalah try. Jangan ingat lu KP gua takut. Lu lah yang senang gua nak tibai. Chaw... BALAK LYNN
Fariz mengerut dahi. Balak Lynn?! Helynna ada kekasih?! Eh, macam mimpi pulak! cetus Fariz.
“Apa tu, Riz?” soal Haikal.
Senyap. Fariz tidak menyaut panggilan sahabatnya itu. Haikal yang tidak sabar menarik kertas di tangan Fariz. Gumam Fariz melihat Haikal membaca laju tulisan yang tercoret di situ.
“Balak Lynn? Lynn ada boyfriend ke, Riz? Tak pernah dengar cerita pun,” gerutu Haikal. Fariz masih membatu.
“Ini surat ugutan, Riz. Aku rasa baik kita laporkan pada cikgu. Bahaya ni,” cadang Haikal.
“Nanti!! Biarkan dulu. Aku rasa tak ada apa-apa yang akan berlaku. Mungkin dia tak senang hati kalau aku rapat dengan awek dia.”
“Tak nak beritahu Lynn?”
Fariz menggeleng. Siapa kekasih Helynna? Hai, orang lawa! Tentu ramai peminat, keluh Fariz. Orang luar pun ada yang sangkut apatah lagi pelajar sekolah ini. Fariz termangu seketika.

No comments:

Post a Comment