Pages

Wednesday, March 25, 2009

KAU KUSAYANG-(Ep.5)

Aimira tak tahu apa yang menyebabkan Helynna bertukar watak. Menjadi seorang yang pendiam. Maizatul cuba membantu Aimira mengembalikan Helynna ke alam yang nyata.
Semua tentu ada kaitan dengan perjumpaan ahli majlis tertinggi tempoh hari. Helynna memanggil Fariz abang. Abang?! Apa hubungan mereka?
“Kalau aku tahu, settle masalah. Selama aku kenal Fariz, dia kata dia tak ada adik. Betul, Fariz anak tunggal. Tapi, takkanlah Helynna tu...” Kata-kata Haikal putus, memikirkan sesuatu.
“Kau ingat mereka tu bertunang? Hei, mereka tu budak lagi tau!” tegas Maizatul.
“Mungkin betul apa yang Haikal cakap tu. Orang kaya ni lain sikit. Nak eratkan persahabatan, anak jadi mangsa. Itulah yang aku baca dalam novel,” ujar Aimira pula.
“Korang tak cuba tanya pada Lynn? Kan korang rapat,” duga Haikal.
“Ish, tak berani aku! Macam kau dengan Fariz. Ada kau tanya pada dia? Tak beranikan?” balas Aimira.
Masing-masing membisu. Hairan dengan sikap sahabat baik mereka. Dari jauh kelihatan Fariz datang bergandingan dengan Helynna. Mereka bertiga berpandangan seketika.
“Member, pengetua tabik dengan WARTA BESTARI kita. InsyaALLAH, ada imbalan untuk korang nanti,” beritahu Fariz. Mereka bertiga bertepuk tangan.
“Itu sebab kau nak kami di sini?” soal Haikal. Fariz mengangguk.
“Web site pula macam mana?” soal Maizatul, ingin tahu.
“Sekolah akan support wang pendaftaran laman. Selebihnya, kita kena guna wang persatuan. Lagipun, kita dah mulakan. Macam mana Lynn?”
“Benda tu dah separuh siap. Ianya seperti yang korang cakapkan tu. Bagi masa seminggu lagi, segalanya selesai,” beritahu Helynna.
Helynna duduk di sisi temannya. Haikal bangun dan menuruti Fariz menuju ke kelas. Waktu rehat sudah hampir tamat. Maizatul mula mencongak-congak untuk meleraikan kekusutannya.
“Lynn, aku... aku... err, boleh aku tanya sesuatu?” soal Maizatul.
“Pasal aku dengan Fariz, kan?”
Segera Maizatul mengangguk. Aimira memasang telinga, untuk mengetahui cerita sebenar.
“Tak ada apa-apa. Korang jangan salah anggap pula. Aku rasa korang pun tahu sebab-musabab aku panggil dia begitu. Tak salah kalau aku nak eratkan hubungan kejiranan kami dengan memanggilnya begitu. Sorry lah, ini kes personal. Tak boleh campur dengan hal pelajaran,” jelas Helynna.
“Habis tu, yang kau macam tak tentu hal ni, kenapa?!” duga Aimira.
“Woi, penat tau buat web site ni! Sekarang ni, aku tak cukup masa nak tidur. Abang aku tu pulak asyik nak cari gaduh aje. Sakit hati aku dibuatnya.”
“Hmm... kalau macam tu, okeylah. Aku ingat kau ada apa-apa affair dengan ketua pengawas kita tu. Risau aku, tau!” ujar Maizatul, lega.
“Tolong sikit. Tak ingin aku nak buat laki orang macam Fariz tu,” tegas Helynna.

No comments:

Post a Comment