Pages

Sunday, March 29, 2009

KAU KUSAYANG-(Ep.13)

“Sikit-sikitlah. Mulut abang ni belum baik lagi,” rungut Fariz. Helynna mencapai tisu lalu mengelap bibir Fariz.
“Nak lagi?” Fariz menggeleng. Helynna meletak mangkuk berisi bubur di atas meja di sisi katil.
“Lynn, kawannya datang ni,” beritahu Datin Farah dari tingkat bawah. Helynna bangun lalu keluar dari bilik Fariz.
Kelihatan Maizatul, Aimira, dan Haikal datang.
“Kita orang nak lawat abang kau,” beritahu Aimira. Helynna mempelawa rakannya naik ke bilik.
“Inilah abang Iz aku, Fariz Izuddin. Jemputlah masuk,” ujar Helynna.
“Aku selalu datang ke sini tapi tak pernah nampak abang kau,” usul Aimira.
“Hmm... aku pun sama. Kalau aku ke mari, aku tak pernah nampak Lynn,” balas Haikal. Helynna tersenyum.
“Kami punya rahsia sendiri yang korang tak tahu dan mungkin korang akan salahkan aku,” ujar Fariz.
“Lynn adik kandung aku dan kami terpisah sejak dari kecil lagi akibat perbalahan orang tua kami. Apabila orang tua kami bersatu kembali, Helynna lenyap kerana dia dibawa pergi oleh keluarga angkatnya ke negeri lain. Sejak itu kami terputus hubungan,” cerita Fariz.
“Kami bertemu balik masa aku tingkatan dua, ibu angkatnya datang kembali menyerahkan Helynna kepada kami akibat kesempitan hidup. Sejak itulah aku tahu yang aku ada seorang adik perempuan.” Fariz menarik nafas.
“Aku tak tahu kenapa kehadiran dia amat tidak disenangi. Bukan membenci tapi aku tak bersedia dan tidak percaya yang aku terpaksa berkongsi kasih dengan orang tua aku.”
“Itulah sebab kau sorok Helynna daripada pandangan umum?” soal Maizatul. Fariz mengangguk.
”Bukan salah abang Fariz sebenarnya. Salah Lynn juga kerana tidak dapat menyesuaikan diri dengan keluarga baru Lynn,” celah Helynna.
“Kenapa kau tak mahu kami tahu kau ada adik?” soal Haikal.
“Sebab selama ini hanya aku seorang anak Datuk Hafiz dan Datin Farah. Aku pentingkan diri selama ini. Tapi tak sangka Lynn begitu baik. Bagi aku dia datang sebagai cahaya kepada aku,” cerita Fariz.
“Maafkan abang, sayang. Abang bersalah kerana tak lindungi Lynn,” ucap Fariz seraya menarik tangan adiknya supaya duduk di sisi.
“Kalau aku cakap kau jangan marahlah, ya!. Sebenarnya korang tak sesuai jadi adik-beradik. Kalau couple lagi best,” usik Haikal.

No comments:

Post a Comment